ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



افزایش شمار کشته‌شدگان در مریوان

در جریان اعتراض مردم مریوان بە افزایش شدن قیمت بنزین نیروهای سپاه پاسداران بە سوی مردم معترض آتش گشودە و دست کم شش نفر جانشان را از دست دادە و بیش از ٥٠ نفر نیز زخمی شدەاند.

 

هەنگاو:

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، عصر روز شنبە ٢٥ آبان ٩٨ (١٦ نوامبر ٢٠١٩)، در میدان شبرنگ مریوان نیروهای سپاه پاسداران بە سوی مردم معترض آتش گشودەاند.

در نتیجە تیراندازی این نیروها دست کم شش شهروند مدنی جانشان را از دست دادە و بیش از ٥٠ نفر دیگر زخمی شدەاند. یک منبع مطلع از بیمارستان بوعلی مریوان جانباختن ٦ معترض را برای هەنگاو تایید کردە است.

تا زمان تنظیم این خبر هویت چهار تن تن از جانباختگان برای هەنگاو احراز شدە است کە هویت آنها “عثمان نادری” ،”مهران تاک”، “شاهو ولیدی” و “بهروز” می باشد.همچنین یک کودک ١٣ سالە با هویت “هیوا نادری” زخمی شدە است. بیشتر زخمی شدەگان از ترس اینکە بازداشت شوند بە مراکز درمانی مراجعە نکردەاند. هویت چند نفر از آنها برای هەنگاو احراز شدە است، کە بە دلایل امنیتی اسامی آنها را منتشر نمی کنیم.

روز شنبە در ١٤ شهر کردستان مردم بە نشانە اعتراض افزایش قیمت بنزین بە ٣٠٠٠ تومان بە خیابان ها آمدەاند.

دسته : سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1