ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



تداوم اعتصاب دارو لیلا حسین‌زاده در زندان: حال او رو به وخامت است

حال جسمانی لیلا حسین‌زاده بعد از ۹ روز اعتصاب دارو رو به وخامت گذاشته است. برادر او مسئولان قوه قضاییه و زندان عادل‌آباد شیراز را مسئول جان و سلامت این فعال دانشجویی دانست.

 


 

تداوم اعتصاب دارو لیلا حسین‌زاده در زندان: حال او رو به وخامت است

لیلا حسین‌زاده از ۲۹ آذر در اعتراض به «فریب‌کاری پزشکی» در روند بررسی درمانش در زندان و دریافت نکردن داروی مناسب اعتصاب دارو کرده است. ابوالفضل حسین‌زاده، برادر لیلا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت، حال او رو به وخامت گذاشته است.

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی و پژوهشگر مطالعات مارکسیستی در ایران را ۲۹ مرداد به رغم دارا بودن گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر بازداشت کردند و از آن زمان او را در زندان عادل‌آباد حبس کرده‌اند. او در یک پیام صوتی از زندان عادل‌آباد شیراز گفته بود که یک قتل حکومتی خاموش علیه او در جریان است.

به گفته برادرش به دنبال ۹ روز اعتصاب دارو «درد چشم‌های او شدید شده، التهابات و بثورات پوستی که یکی از عوارض بیماری او است به شدت زیاد شده و حتی کف پاهایش درگیر جوش‌ها و التهابات پوستی شده که راه رفتن را برایش مشکل کرده، استخوان درد خواب را از او گرفته است». ابوالفضل حسین‌زاده تاکید کرده است: لیلا به سرعت «باید داروی اختصاصی بیماریش را تزریق کند».

لیلا حسین‌زاده در ۲۹ آذر ماه در یک تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده بود: «علیه او فریبکاری پزشکی کرده‌اند تا رنجش را انکار کنند، روند درمانش را مختل کرده‌اند و حتی به دلیل شرایط زندان امکان استفاده از یکی از داروهای حیاتی‌اش از او سلب شده ، تشخیص و درمان بیماریش کاملا تحت تاثیر خواست دستگاه امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدید ی برای او رقم می‌زنند که دیگر در هیچ روند اصطلاحاً درمانی ، اما در عمل امنیتی مشارکت نخواهد کرد و از مصرف هرگونه دارو سر باز می‌زند».

لیلا حسین‌زاده در تاریخ ۱۹ آذرماه سال جاری از زندان عادل‌آباد شیراز به بیمارستان اعزام و پس از انجام معاینات پزشکی به زندان بازگردانده شد. او پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۶ آبان ماه، به دلیل محروم شدن از تماس و ملاقات با خانواده، در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زد و روز شنبه ۲۱ آبان ماه به اعتصاب خود پایان داد.

بیماری لیلا حسین‌زاده، پژوهشگر و فعال دانشجویی که چهار ماه است او را بدون حکم قانونی در زندان عادل‌آباد اسیر کرده‌اند، شدت گرفته است. پیش‌تر برادر او در اینستاگرام نوشته بود وضعیت لیلا اورژانسی است و «سلامت و جان او در معرض خطر است».

ماموران امنیتی ۲۹ مرداد لیلا حسین‌زاده را با خشونت در مقابل خانه‌اش دستگیر کردند. قرار بازداشت موقت او را بدون توجه به گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر در نیمه آبان بار دیگر تمدید کردند. او در زندان به بیماری خودایمنی مبتلا شده و ممانعت از دسترسی به دارو و درمان وضعیت سلامت او را در خطر جدی قرار داده است. در طی این مدت مسئولان زندان اما نه تنها به مسأله بیماری، گواهی عدم کیفر و شرایط این زندانی سیاسی توجهی نکرده‌اند ‌بلکه با فشارهای گوناکون و اذیت و آزار مداوم او موجب تشدید بیماری لیلا حسین‌زاده شده‌اند.

برادر لیلا حسین‌زاده مسئولان قضایی و زندان عادل‌آباد شیراز را مسئول حفظ جان و سلامت این فعال دانشجویی زندانی دانست. پیش از این نیز شوراهای صنفی دانشجویان و گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در دیدار با مسئولان دانشگاه نسبت به سلامت لیلا حسین‌‌زاده هشدار داده بودند.

 


 

 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1