ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



کارگران پیمانی شرکت توزیع برق تهران: برای پایان برده‌داری نوین شرکت‌های پیمانکاری را حذف کنید

۳۶۰ کارگر پیمانی و شرکتی شرکت توزیع برق تهران در نامه‌ای به وزیران نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت توانیر، شرایط حاکم بر وضعیت شغلی خود را «برده‌داری نوین» توصیف کردند.

 


 

 

کارگران پیمانی شرکت توزیع برق تهران: برای پایان برده‌داری نوین شرکت‌های پیمانکاری را حذف کنید

۳۶۰ کارگر پیمانی و شرکتی شرکت توزیع برق تهران در نامه‌ای به وزیران نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت توانیر، شرایط حاکم بر وضعیت شغلی خود را «برده‌داری نوین» توصیف کردند. آنها در این طومار اعتراضی نوشتند:

«در وهله اول، خواسته ما حذف پیمانکارانی که دیگر هیچ خاصیت و موضوعیتی ندارند و تبدیل وضعیت و نظارت دقیق در مورد اجرای درست و عادلانه این مسئله است، زیرا در حالی‌که تنها بحث اجرایی شدن این موضوع به میان آمده مدیران شرکت سعی دارند با ایجاد تبصره و قوانین در درون شرکت صرفاً جهت حفظ جایگاه مدیریتی خود، قانون را دور زده و تا حد ممکن اصل موضوع را به نحوی به حاشیه ببرند.». اجرای طبقه‌بندی مشاغل هم یکی دیگر از خواسته‌های کارگران پیمانی صنعت برق است. به گفته آنها اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی «موجبات سرخوردگی در میان نیروهای اداری و اجرایی غیر رسمی شرکت را به همراه داشته است.».

این گروه از کارگران که با خطر مصدومیت و حتی مرگ حین انجام کار روبه‌رو هستند در بخش دیگری از این طومار گفته‌اند با در نظر گرفتن عواملی چون «کار در فضای باز تحت شرایط آب و هوایی فصول مختلف سال در شهر آلوده‌ای چون تهران، کار زمان‌بر در ارتفاع بالای پنج متر و بعضاً با خط گرم که با وجود رعایت ایمنی خطراتی چون برق‌زدگی و سقوط از ارتفاع را می‌تواند به همراه داشته باشد و همچنین فعالیت‌های فرسایشی و آسیب‌رسان منتهی به مشکلات جسمانی از ناحیه کمر، گردن و دست و پا» دریافت سختی کار امری است بدیهی.

دولت و مجلس شورای اسلامی چندین سال است که وعده کرده‌اند به حکمفرمایی شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی خاتمه بدهند. طرح ساماندهی قراردادهای کار موقت و شرکت‌های پیمانی اما پس از چند سال رفت و برگشت در مجلس، در نهایت تنها شمار محدودی از کارگرانی که دارای سابقه عضویت در بسیج، حضور در جنگ ایران و عراق و یا نسبت خانوادگی با خانواده کشته شدگان یا مجروحان جنگی هستند را در برمی‌گیرد.

 


 

 

دسته : اجتماعي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1