ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



فریاد اعتراض بازنشستگان کشوری بر سر اختلاس گران صندوق های بازنشستگی و مسئولان بی کفایت

این دومین روز در هفته جاری است که بازنشستگان صدای اعتراض خود را بر سر مسئولان بی کفایت و دزدان و اختلاس گران صندوق های بازنشستگی فریاد زده اند.

 


 

اعتراض بازنشستگان کشوری

فریاد اعتراض بازنشستگان کشوری بر سر اختلاس گران صندوق های بازنشستگی و مسئولان بی کفایت امروز سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ همچنان با حضور تعداد زیادی از بازنشستگان در شهرها و استان های مختلف ایران از جمله در تهران، ایلام، اهواز، سنندج، کرج، قزوین، اردبیل، کرمانشاه، شهرکرد، سمنان، البرز، پل دختر و …، همچون هفته های گذشته با تجمعات سراسری و راهپیمایی ادامه یافت. بازنشستگان فرهنگی همچنین در یزد و شیراز تجمع برگزار کردند. گفته میشوددر پی راهپیمایی بازنشستگان با شعار مرگ بر رئیسی، سایر اقشار مردم نیز به راهپیمایی ملحق شده و این اجتماع با دخالت ماموران سرکوبگر به خشونت کشیده شده است.

این دومین روز در هفته جاری است که بازنشستگان صدای اعتراض خود را بر سر مسئولان بی کفایت و دزدان و اختلاس گران صندوق های بازنشستگی فریاد زده اند. در سال های گذشته و دولت های قبل و دولت فعلی، اختلاس ها و برداشت های غیر قانونی و بی رویه بسیاری از صندوق های بازنشستگی که متعلق به مردم بوده صورت گرفته است که این مبالغ چند ده هزار میلیارد تومانی کماکان بدون هیچ گونه رسیدگی و بازگشتی به صندوق و مردم، توسط حاکمیت و ارکان وابسته ریز و درشت آن به چپاول رفته و وضعیت آن بلاتکلیف و نا مشخص است.
اهم مطالبات قانونی بازنشستگان کشوری و لشکری عبارتند از:

۱_ آزادی معلمان و همکاران زندانی
۲_ همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم‌تراز به استناد ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه
۳_ تنظیم ماده ی الحاقی شفاف در برنامه هفتم توسعه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان
۴_ اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶
۵_ اصلاح ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد افزایش امتیاز عیدی مصوب سال ۱۳۸۶
۶_ اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد بیمه کارآمد
۷_ اجرای ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش حقوق برابر با نرخ تورم
۸_ پرداخت معوقات احکام همسان سازی سال ۹۹ ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۱ و …

این تجمعات در مقابل صندوق های بازنشستگی شهرهای تهران، سنندج، اردبیل، کرمانشاه و قزوین برگزار شد

شعارهایی نظیر:
– مرگ بر رئیسی
– اجرای همسان‌سازی حق مسلم ماست!
– معیشت، منزلت، حق مسلم ماست!
– دولت بی کفایت، خجالت، خجالت!
– می‌زنیم فریاد هر چه بادا باد!
– گرانی، تورم، بلای جان مردم!
– مرگ بر دروغگو
توسط بازنشستگان کشوری سر داده شد.

در ایلام بازنشستگان معترض درپی عدم پاسخگویی از طرف مسئولان فرمانداری شروع بە سردادن شعارهای ضدحکومتی مانند “مرگ بر رئیسی” کردە و بەطرف ادارە “اتاق بازنشستگی استان” براە افتادەاند. در این راهپیمایی، مردم نیز بە آنها پیوستە و شروع بە اعتراض کردە کە با ورود نیروهای سرکوبگر بە خشونت کشیدە شدە است.

مامورین با تهدید و خشونت مانع از پیوستن مردم بە جمعیت شدە و معترضان را متفرق کردەاند. جو امنیتی بسیار شدید بودە و ماموران اجازە فیلمبرداری از تجمعات را ندادەاند.

 


 

 

 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی





























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1