ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه انفصال دایم از مشاغل دولتی

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در اعتراض به صدور حکم ناعادلانه انفصال دایم از مشاغل دولتی برای کنشگر صنفی معلم آگاه، دلسوز و پرتلاش، آقای عزیز قاسم زاده، عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان

 


 

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

به نام خداوند جان و خرد
در دنیای معاصر و مدرن با ارتباطات پیشرفته  و روزآمد، به راحتی نمی‌توان، علم و مدرسه، طاق و رواق با پیشینه‌ای بیش از یک سده با میراث داری پیشگامانی چون میرزا یحیی دولت‌آبادی، میرزا حسن رشدیه، دکتر غلامحسین شکوهی، دکتر محمد بهمن بیگی…  را به نابودی کشاند.

– . آیا اخراج فله‌ای (با اصطلاح نابجای پاک‌سازی) معلمان و اساتید در گذشته‌های دور، ارتقا و اعتلای ساحت مدرسه و دانشگاه بود یا خسران ملی آموزش و توسعه آن!!؟؟

-تحصیل و تلاش و تحقیق، مقدم است که تالی آن، تجارب و دانشوری و استادی است.
بر عبث می‌پایند که مبلغان از راه رسیده را بر معلمان دلسوخته و عاشق وطن، جایگزین نمایند که به زعم‌شان، اطاعت محض و جریان خالص‌سازی را تثبیت نمایند. غافل از این که «زبان علم می‌جوشد چو خورشید»

-بازداشت و زندان، اخراج دائمي، بازنشستگی پیش از موعد، انفصال از خدمت و محرومیت از سایر مزایای اجتماعی، برای کنشگران صنفی و معلمان دانشور و اساتید دانشمند نه تنها فرزندان ایران زمین را از نعمت آموزش محروم می کند، بلکه سلب حیات مادی و فرهنگی آنان را موجب می‌شود.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان گ، مراتب نارضایتی و اعتراض خود نسبت به اخراج معلمان و اساتید، به ویژه اخراج دائمي آقای عزیز قاسم زاده و خانم فریبا آنامی و احکام بازنشستگی اجباری پیش از موعد همراه با کسر گروه برای خانم‌ها زهرا صیاد دلشادپور ، منصوره سرافراز، اشرف فرهمای و دکتر لیدا اسماعیلی را اعلام می‌دارد و به مسئولین هشدار می‌دهد که بر شاخ نشسته‌اید و بُن می‌بُرید. عواقب این رفتارهای نابخردانه حاصلی جز تباهی ندارد که بی‌تردید، تر و خشک را با هم می‌سوزاند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان
۸ شهریور ۱۴۰۲

#ما_خاموش_شدنی_نیستیم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

نشانی کانال تلگرامی شورا:
https://t.me/kashowra

 


 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی





























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1