ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



بیانیه مشترک تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی سراسر کشور: انقلاب زن زندگی آزادی، یک «نه» بزرگ به تروریسم و جنگ است؛ یک «آری» محکم به صلح، انسانیت و سکولاریسم!

ما دانشجویان مبارز و انقلابیون «زن زندگی آزادی»، صریحا اعلام می‌کنیم که در این جنگ ضدانسانی، طرف هیچ جریان مرتجعی نمی‌ایستیم و مخالف آغاز و تداوم هرگونه تجاوز نظامی به زندگی مردم اسرائیل و فلسطین هستیم. این جنگ ضدمردمی هست و پشت آن تنها منفعت دولت‌های حاکم و گروه‌های تروریستی وجود دارد. این جنگ باید سریعا پایان یابد و تمام عاملین و آمرین این توحش باید مورد پیگرد بین‌المللی و محاکمه قرار بگیرند.

 


 

 

انقلاب زن زندگی آزادی، یک «نه» بزرگ به تروریسم و جنگ است؛ یک «آری» محکم به صلح، انسانیت و سکولاریسم!

(بیانیه مشترک تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی سراسر کشور)

طی روزهای گذشته متاسفانه شاهد حمله نظامی گروه تروریستی حماس تحت حمایت جمهوری اسلامی به اسرائیل و ارتکاب جنایت‌های هولناکی علیه شهروندان غیر نظامی من‌جمله کودکان شدند که خشم میلیون‌ها انسان آزادی‌خواه در سراسر جهان را برانگیخت و در ادامه تقابل نظامی دولت اسرائیل و آغاز یک جنگ ویرانگر و وحشیانه دیگر در خاورمیانه بوده‌ایم. واقعه تلخی که ساعت به ساعت آمار کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان آن افزایش میابد.

ما با خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این جنایت از دست داده‌اند اعلام همدردی می‌کنیم و لازم است که صریحا اعلام کنیم که حساب مردم ایران از جمهوری اسلامی کاملا جداست.

آنچه در حقیقت رخ می‌دهد، تقابل سازمان‌ها، جریانات و دسته‌جات فاشیست اسلامی با حمایت حکومت‌های جنایتکاری مثل جمهوری اسلامی از یکسو و جریانات فاشیست یهودی و اسرائیلی از سوی دیگر است.

نظام کثیف اسلامی حاکم در کشورمان که همین حالا هم باید پاسخگوی وضعیت #آرمیتا_گراوند باشد، سعی می‌کند با تمام توان بر طبل جنگ بکوبد تا صدای اعتراضات به حق مردمی در کشورمان و انقلاب «زن زندگی آزادی» را به حاشیه براند.
این دقیقا همان کاری هست که طرفین این خصم تماماً ضدمردمی دنبال می‌کنند.

نه حماس و جریانات اسلامگرای منطقه نظیر حزب‌الله و دولت اردوغان و جمهوری اسلامی و پاکستان و طالبان نماینده مردم فلسطین و نماینده صلح و امنیت هستند و نه دولت بنیادگرای اسرائیل نماینده مردم اسرائیل و صلح و امنیت.

ما دانشجویان مبارز و انقلابیون «زن زندگی آزادی»، صریحا اعلام می‌کنیم که در این جنگ ضدانسانی، طرف هیچ جریان مرتجعی نمی‌ایستیم و مخالف آغاز و تداوم هرگونه تجاوز نظامی به زندگی مردم اسرائیل و فلسطین هستیم. این جنگ ضدمردمی هست و پشت آن تنها منفعت دولت‌های حاکم و گروه‌های تروریستی وجود دارد. این جنگ باید سریعا پایان یابد و تمام عاملین و آمرین این توحش باید مورد پیگرد بین‌المللی و محاکمه قرار بگیرند.

حماس و جریانات اسلامی با پشتیبانی و نقش فعالانه جمهوری اسلامی در جنایت اخیر دامن زننده موج وسیعی از کشتار و جنایت در منطقه هستند. ما اعلام میکنیم که مردم ایران و اسرائیل و فلسطین و کل منطقه خاورمیانه باید علیه کل این وضعیت بایستند.

ما اعلام می‌کنیم یکی از اقدامات تعیین‌کننده برای پایان دادن به این وضعیت در ایران و خاورمیانه، از راه تداوم قدرتمندانه‌تر اعتراضات و پیروزی انقلاب «زن زندگی آزادی» و سرنگونی هرچه سریعتر جمهوری اسلامی می‌گذرد.

سرنگونی جمهوری اسلامی توسط مبارزات مردم باعث تضعیف سراسری جنبش اسلام سیاسی خواهد شد و شریان‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی و تبلیغی این جریانات آدمکش قطع و بسیار تضعیف خواهد شد.

ما اعلام می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم این جنگ و فضای جنایتکارانه حول آن فرصتی تبلیغی برای جمهوری اسلامی را در داخل کشور و فرجه‌ای برای عقب راندن اعتراضات و مردم توسط حکومت اسلامی شود. ما اجازه نمی‌دهیم که تمرکز جامعه از مبارزه علیه جمهوری اسلامی معطوف به مسائل دیگری شود.

ما دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان، جوانان، کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مردم معترض باید مبارزه با جمهوری اسلامی را با سازماندهی سراسری پیش ببریم. انقلاب «زن زندگی آزادی» تا سرنگونی جمهوری اسلامی با قدرت ادامه دارد.

امضاکنندگان:
– تشکل دانشجویان پیشرو
– نهاد آزاداندیشان جندی‌شاپور
– آزادی‌خواهان دانشگاه تهران شمال
– جمعیت دانشجویان آزاد (دانشگاه آزاد سنندج)
– اتحاد دانشجویان دانشگاه الزهرا
– اتحاد دانشگاه صنعتی اصفهان
– دانشجویان آزاد خوراسگان (دانشگاه آزاد اصفهان)

جمعی از دانشجویان و فعالین:
– دانشگاه اصفهان
– دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
– دانشگاه شیراز
– دانشگاه هنر اصفهان
– دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

۱۸ مهر ۱۴۰۲

——————————————————–

منبع:
https://t.me/nafarmani_madani_social

 


 

 

دسته : اجتماعي, بین المللی, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1