ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



سومین روز از اعتصاب غذای تر عاطفه رنگریز؛ کسی پاسخگو نیست

امروز جمعه، ۲۸ مهر ۱۴۰۲، سومین روزی است که عاطفه رنگریز، مترجم، نویسنده و فعال حقوق زنان در زندان شاهرود در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

 


 

 

سومین روز از اعتصاب غذای تر عاطفه رنگریز؛ کسی پاسخگو نیست

امروز جمعه، ۲۸ مهر ۱۴۰۲، سومین روزی است که عاطفه رنگریز، مترجم، نویسنده و فعال حقوق زنان در زندان شاهرود در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد. رنگریز از صبح روز چهارشنبه ۲۶ مهر، در اعتراض به تداوم بازداشت، پرونده‌سازی‌های امنیتی، آزار و اذیت خانواده توسط ضابطین قضایی و امنیتی و ضرب و شتم خود در زندان، اعتصاب غذای تر را آغاز کرده است.

نهادهای امنیتی تاکنون سه بار از آزادی عاطفه رنگریز با قید وثیقه‌ای که دادگاه معین کرده است جلوگیری کرده‌اند.

پیش از این در تاریخ ۳ مهر به خانواده‌ی این فعال جنبش زنان اطلاع دادند که برای او وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شده و در صورت تودیع وثیقه می‌تواند موقتا از زندان آزاد شود. اما با وجود تامین وثیقه، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شاهرود و ضابط پرونده که در واقع همان مسئول پرونده در اداره‌ی اطلاعات است از آزادی عاطفه رنگریز جلوگیری کرده و میزان وثیقه را به ۱ میلیارد تومان افزایش دادند. در تاریخ ۱۷ مهر با وجود تامین وثیقه‌ی لازم جهت آزادی موقت، بنا به ادعای بازپرس «عاطفه رنگریز با دستور اداره اطلاعات، نیازمند بازجویی‌های بیشتر است و با آزادی به قید وثیقه او موافقت نکردند». برای بار سوم بنا بود رنگریز در تاریخ ۲۲ مهر با همان وثیقه‌ی  ۱ میلیارد تومانی از زندان آزاد شود اما مسئولان قضایی و ماموران امنیتی بار دیگر از آزادی او خودداری کردند.

عاطفه رنگریز صبح روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه با یورش ماموران امنیتی در منزل یکی از بستگان خود در دامغان، بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد و پس از چندی او را به زندان شاهرود منتقل کردند.

 


 

 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1