ما گروهی از سوسیالیست‌های ایران، باورمند به دگرگونی‌های بنیادین اجتماعی_اقتصادی برآنیم با ارایه بدیل سوسیالیستی برخاسته از گویه‌ی جمعی پویا، خلاق و بهم پیوسته و با درس آموزی از تجارب انقلابی تاریخ بشری در جهان و تاریخ معاصر جامعه ایرانی، راه حل های اساسی را از دل واقعیت‌ها، تعارضات و تضادهای طبقاتی موجود، کشف، ارائه و به کار بندیم.



بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در مورد بازداشت غیر قانونی یونس آزادبر!

ما بازنشستگان تا رسیدن به خواسته های برحق خود و رفع مظالم دولتی که اموال و سرمایه های بین النسلی ما به ناگزیر در اختیار آنهاست، دست از مبارزه برنخواهیم داشت و خواهان رسیدگی به وضعیت درمانی آقای یونس آزادبر هستیم.

 


 

 

بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران در مورد بازداشت غیر قانونی یونس آزادبر!

هموطنان و بازنشستگان سراسر ایران!

بازنشستگان دراین شرایط سخت و فلاکت‌باری که از سوی دولت و مسوولان رقم خورده است، همواره در مسیر شداید و گرفتاری های اقتصادی دولت‌ساخته  قرار دارند و علیرغم سال‌ها پرداخت حق بیمه برای آرامش دوران پس از آن همه کار و تلاش در چنین روزهایی؛ با کوهی از مشکلات  اقتصادی که زندگی و سلامت آنها را تهدید می کند، مواجه شده اند و ناچار از اعتراض به وضع موجودند.

متاسفانه با وجود اندوحته و ثروت کلانی که از سرمایه بین النسلی کارگران بیمه شده‌ی تامین اجتماعی در ایران وجود دارد و با وجود شستا (شرکت های سازمان تامین اجتماعی) که از رهاورد این سرمایه بین النسلی فعالیت اقتصادی با سود دهی بالایی دارد که در اختیار دولت است. صاحبان اصلی آن ناگزیر از حق خواهی و طرح مطالبات در خیابان های شهرهای کشور ، روزهایی از هفته را راهپیمایی و یا تجمع اعتراض برپا می کنند.

مسوولان نظام جمهوری اسلامی به جای پرداختن به این مطالبات و رفع نیازهای فوری بازنشستگان به سرکوب و بازداشت آنان اقدام می‌کنند. نمونه های بسیاری از پیگرد، بازداشت و محاکمه بازنشستگان معترض را شاهدیم که یک مورد آن بازداشت غیر قانونی بازنشسته یونس آزاد بر است.

یونس آزادبر، از فعالین بازنشسته  که در تجمعات و اعتراضات باز نشستگان شهر رشت شرکت می‌کرد در ۲۸ تیرماه سال جاری با یورش ماموران امنیتی به منزلش به اتهام ” اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت”  بازداشت شد.

یونس آزادبر مبتلا به مشکل حاد مادرزادی تنگی دریچه آئورت قلب و همچنین بیماری صرع  است و مطابق تشخیص پزشکان ،به دلیل فشار های عصبی‌و استرسی که در این مدت بر او  وارد شده، این بیماری قلبی حاد شده و به  مرحله خطرناکی رسیده است و سریعا باید تحت عمل جراحی قلب باز تعویض دریچه قرار گیرد.  با توجه به بیماری‌صرع عمل جراحی برای نامبرده بسیار پر ریسک و پر خطر می‌باشد که هرکس حاضر و قادر به عمل ایشان نیست.

طبق تشخیص پزشک متخصص خانم دکتر پارسا امکان انجام  این عمل در استان گیلان به حد اطمینان بخشی وجود ندارد و حتی عمل آنژیو نیز بهتر است در مرکز مجهز تری در تهران  انجام شود. هم اکنون سلامت این بازنشسته زندانی در بدیرین وضعیت قرار دارد و باید هرچه زودتر در بهترین شرایط درمانی ممکن  تحت عمل جراحی قرار گیرد .
دستگاه های امنیتی _ قضایی با مراجعات مکرر خانواده اقای آزادبر برای اقدامات سریع و به موقع درمانی نشده اند و هر لحظه عدم رسیدگی به‌هنگام می‌تواند  تهدید جانی برای ایشان باشد.

جدای از اینکه چرا در جمهوری اسلامی یک بازنشسته باید برای احقاق حق خود به اتهام واهی “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت”  بازداشت شود  و جدای از اینکه این اتهامات واهی مسبوق به سابقه  و خلاف قانون است ، زندانی حق دارد از شرایط مناسب در هر زمینه ای از جمله درمان برخوردار باشد.

این که بازنشسته زندانی بالباس زندان و با دستبند به مرکز درمانی اعزام می شود برای مدعیان عدالت در قوه قضاییه  ننگ آور است و نشان از بیداد  به جای عدل و داد دارد !
خانواده و دوستان آقای آزادبر نا امید از برخوردهای قانونی و انسانی در دستگاه های امنیتی و قضایی خواهان  حمایت شما  از این بازنشسته زندانی هستند و انتظار دارند صدای او باشیم.

ما مسوولان لاقید جمهوری اسلامی را به رعایت حقوق متهمان و به ویژه بیماران فرا میخوانیم و هشدار می دهیم هر گونه عواقب ناگوار در حق زندانیان صنفی و سیاسی و همه کسانی که در زندان تحت مسوولیت زندانبانان هستند به عهده نظام جمهوری اسلامی و مسوولان زیربط تحت امر آنست.

ما بازنشستگان تا رسیدن به خواسته های برحق خود و رفع مظالم دولتی که اموال و سرمایه های بین النسلی ما به ناگزیر در اختیار آنهاست، دست از مبارزه برنخواهیم داشت و خواهان رسیدگی به وضعیت درمانی آقای یونس آزادبر هستیم.

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
@etehadesarasari

 


 

 

دسته : اجتماعي, سياسي

برچسب :

مقالات هیات تحریریه راهکار سوسیالیستی























آرشیو کلیپ و ویدئو راهکار سوسیالیستی

html> Ny sida 1